Розмір шрифту: A A A
Колір сайту: A A A A
Перейти до повної версії сайту

Сайт працює у тестовому режимі Стара версія сайту

Публікується : Порядок оскарження нормативних правових актів та інших рішень, прийнятих державним органом, його територіальними органами, правових актів;

Нормативно-правові акти - це обгрунтований і в більшості випадків повністю відповідний законодавству інструмент для врегулювання правових відносин, однак передбачити всі можливі ситуації неможливо - у деяких випадках нормативно-правові акти можуть серйозно порушити права і свободи громадянина, які гарантовані йому Конституцією України.

Цю складну ситуацію посилює ще й те, що громадянин, який є реальною жертвою недалекоглядно складеного нормативно-правового акта, найчастіше не усвідомлює (частково або повністю) утиск своїх прав і за допомогою подібного прецеденту може відкрити шлях для подальшого порушення прав і свобод інших громадян в ході родинних судових процесів. Для того, щоб цього не сталося, необхідний професійний аналіз усіх обставин конфлікту і відповідного НПА, що може призвести тільки кваліфікований фахівець, що володіє достатнім досвідом у даній сфері. Інший ситуацією, в якій оспорювання НПА або рішень державних органів стає актуальним, є складний судовий процес , в ході якого деякі порушення з боку НПА не очевидні, однак їх виявлення здатне докорінно змінити хід всього розгляд. Для того, щоб зуміти розпізнати такі тонкощі судової справи, необхідний професійний юридичний погляд на судове розвиток конфлікту і його обставини, здатний "відокремити зерна від плевел" і виявити дійсно спірні моменти. Ці особливості, що можуть найсильнішим чином вплинути на результат конфлікту, в більшості випадків не вважаються першорядними, що може призвести згодом до неприємних сюрпризів, вирішити які буде складно навіть досвідченому і компетентному юристу. Таким чином, в черговий раз підтверджується необхідність участі в серйозних правових спорах перевіреного юриста - саме він здатний ідеально структурувати всю відповідну інформацію і пустити її в хід.

Відповідно до ч.1 ст.46 Конституції України кожному гарантується судовий захист його прав і свобод. Частиною 2 ст.46 Конституції України встановлено, що рішення і дії (бездіяльність) органів державної влади, органів місцевого самоврядування, громадських об'єднань і посадових осіб можуть бути оскаржені до суду. Можливість безперешкодно звертатися до суду за захистом своїх прав, порушених неправомірними діями державних органів, є одним з основних принципів правової держави. 

Відповідно до ст.12, 13 ГК України одним із способів захисту порушених цивільних прав юридичних і фізичних осіб є визнання судом недійсними не відповідають закону або іншим правовим актам і порушують цивільні права та охоронювані законом інтереси громадян або юридичних осіб ненормативних актів державних органів або органів місцевого самоврядування, а у випадках, передбачених законом, також і нормативних актів.

Статтею 1 Закону України від 27 квітня 1993 р. N 4866-I "Про оскарження до суду дій і рішень, які порушують права і свободи громадян" ; також встановлено, що кожен громадянин має право звернутися зі скаргою до суду, якщо вважає, що неправомірними діями (рішеннями) державних органів, органів місцевого самоврядування або посадових осіб, державних службовців порушені його права і свободи. 

Дата зміни: 28.09.2016 15:42