До питання про полігон ТПВ: АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
06.06.2017 о 13:02
10 липня 2017 року о 16:00 год. в залі засідань міської ради відбудуться громадські слухання з питання «Про коригування діючого тарифу на послуги із захоронення твердих побутових відходів товариством з обмеженою відповідальністю «Колокомунсервіс». Запрошуємо заступників міського голови, начальників відділів і управлінь міської ради, депутатів та членів виконавчого комітету міської ради, мешканців міста, керівників підприємств та установ міста, представників громадських організацій, приватних підприємців та ЗМІ.
Відповідно до статті 8 Закону України „ Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності „ ,Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308( із внесеними змінами)
Назва регуляторного акта: рішення „Про корегування тарифів на послуги з захоронення побутових відходів „
Регуляторний орган : виконавчий комітет міської ради.
Розробник документа : ТзОВ „ Колокомунсервіс „
Відповідальна особа : Онищук Михайло Іванович
Контактний телефон : 2-54-34
1. Визначення проблеми
Рішенням № 80 від 27.03.2015р було затверджено тариф на захоронення твердих побутових відходів в розмірі 43,26грн. за 1куб.м ., але в результаті зростання рівня мінімальної заробітної плати з 1218,00 у діючих тарифах до 3200,00 грн. у розрахункових ,тобто у 2,63 рази, ; збільшення ставок екологічного податку з 62613,04 грн у діючих тарифах до 105189,91 грн. у розрахункових ,тобто у 1,68 рази,; збільшення ставок податку на нерухоме майно та орендної плати за землю з 8459,41 грн у діючих тарифах до 14211,81 грн. у розрахункових ,тобто у 1,68 рази, чинний тариф на послуги з захоронення твердих побутових відходів ( ТПВ ) не покриває витрат на їх виконання. За умови цього тарифу витрати перевищують доходи від надання послуг , збитки у розрахунку на рік зростають.
ТзОВ „ Колокомунсервіс „ відчуває нестачу обігових коштів для виплати заробітної плати працівникам та сплати податків у відповідності з чинним законодавством , придбання паливо – мастильних матеріалів , запасних частин та матеріалів для виконання ремонтних робіт .
Резерви скорочення витрат на послуги з захоронення ТПВ вичерпані за двадцятирічний період їх надання : виконання ремонтних робіт власними силами , скорочення адміністративних витрат та ін.
Колектив підприємства працює в напрямку підвищення продуктивності праці спецтехніки по захороненню за рахунок :збільшення обсягів наданих послуг за рахунок обслуговування об’єктів приватних підприємців ( кіоски , магазини та ін.), інших нововведених підприємств , організацій.
Спец автомобілі та спецтехніка ( екскаватор , бульдозер ) по наданню послуг по захороненню ТПВ перебувають в експлуатації більше 20 років. Коефіцієнт зношеності цієї техніки складає близько 90 %.В результаті збитковості послуг , підприємство не має можливості проводити капітальний ремонт та оновлення техніки , як того потребують умови експлуатації.
Враховуючи вищевикладене підприємство поставлено в такі умови , коли існує реальна загроза порушення графіків обслуговування замовників послуг , що може призвести до антисанітарного стану міста ; черги на виконання послуг з захоронення ТПВ , які викликають незадоволення споживачів послуг.
2. Цілі регулювання
Прийняття даного рішення дасть можливість :
- якісно та безперебійно виконувати послуги по захороненню твердих побутових відходів за погодженими графіками .
- забезпечити беззбиткову діяльність підприємства , відповідно до вимог господарського Кодексу України та ст..31 Закону України „ Про житлово – комунальні послуги „ від 24.06.04 р.№ 1875 –ІУ.
3. Альтернативні способи
Альтернативними способами досягнення цілей даного регуляторного акту можуть бути:
1. Забезпечення виконання послуг з захоронення ТПВ без підвищення тарифів та без дотації з бюджету , тобто зберегти існуючі умови. Дана альтернатива є неприйнятною , оскільки ситуація , що склалась на підприємстві і значно погіршилась з підвищенням рівня мінімальної заробітної плати та ставок податків, являється критичною і потребує негайного вирішення .
2. Залишити тариф на рівні діючого та передбачити в міському бюджеті дотацію на відшкодування підприємствам витрат по виконанню послуг. Дане альтернативне рішення вирішує проблему замовників послуг , та порушує права суб’єктів , які фінансуються за рахунок місцевого бюджету.
3. Зменшити витрати в межах діючих тарифів. Дана альтернатива неможлива , так як фактичні витрати значно нижчі нормативних , резерви скорочення витрат вичерпані за двадцятирічний період надання послуг , витрати скоротились до критичного значення , потребують негайного відшкодування , щоб не поставити під загрозу можливість виконання послуг.
4. Відмова від регулювання ( встановлення тарифів ) – неможливо , тому що це питання повинно регулюватись відповідно Закону України „ Про житлово-комунальні послуги „
Прийняття запропонованого рішення забезпечить вирішення проблеми і є єдиним виходом із ситуації ,що склалася .Даний проект відповідає принципам державної регуляторної політики , а саме : доцільності , ефективності , адекватності , збалансованості , передбачуваності , принципу прозорості і врахування громадської думки.
4. Механізм розв’язання проблеми
Даним регуляторним актом забезпечується збалансованість інтересів споживачів послуг та підприємства :
- надходження додаткових коштів дасть можливість ТзОВ „ Колокомунсервіс” здійснювати необхідні експлуатаційні витрати для підтримання в належному технічному стані транспортні засоби та механізми , з метою забезпечення безперебійного та якісного виконання послуг з захоронення ТПВ, стабілізується фінансовий стан підприємства , вирішиться проблема плинності кадрів ;
- суб’єкти господарювання , населення міста отримають комплекс послуг з санітарної очистки за зручними для них графіками обслуговування , якісно та в необхідних обсягах , в результаті покриття витрат на виконання послуг.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Дане рішення передбачає встановлення економічно – обґрунтованих тарифів на послуги:в гривнях за куб. м
Значне підвищення тарифу на послуги обумовлене зростанням рівня мінімальної заробітної плати та ставок податків у порівнянні з розміром у діючих тарифах .
Основним ризиком , який може негативно вплинути на дію цього регуляторного акту, є подальше підвищення цін на паливо - мастильні матеріали , запчастини і вузли до автомобілів, зміна рівня мінімальної заробітної плати , вартості послуг сторонніх організацій, податків, та інших витрат, передбачених законодавчими актами.
Для попередження наслідків буде здійснюватись моніторинг фактичної собівартості послуг з захоронення ТПВ. При необхідності будуть вноситись зміни до регуляторного акту.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття акта.
Дане рішення передбачає встановлення економічно – обґрунтованих тарифів на послуги:в гривнях за куб. м
Значне підвищення тарифу на послуги обумовлене зростанням рівня мінімальної заробітної плати та ставок податків у порівнянні з розміром у діючих тарифах .
Основним ризиком , який може негативно вплинути на дію цього регуляторного акту, є подальше підвищення цін на паливо - мастильні матеріали , запчастини і вузли до автомобілів , зміна рівня мінімальної заробітної плати , вартості послуг сторонніх організацій , податків , та інших витрат , передбачених законодавчими актами.
Для попередження наслідків буде здійснюватись моніторинг фактичної собівартості послуг з захоронення ТПВ. При необхідності будуть вноситись зміни до регуляторного акту.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття акта.
7. Строк дії акта.
Термін дії запропонованого регуляторного акта – постійний , з можливістю внесення до нього змін.
8. Показники результативності регуляторного акта.
В результаті впровадження регуляторного акту будуть досліджуватись та вивчатись наступні показники :
1. Розмір надходжень до державного та місцевого бюджетів.
2. Кількість суб’єктів господарювання , населення міста , на які поширюється дане рішення.
3. Розмір коштів і час , що витрачатимуться суб’єктами господарювання , населенням при виконанні вимог рішення.
4. Рівень поінформованості суб’єктів господарювання , населення міста з основними положеннями акта.
5. Результати фінансово - економічної діяльності ТзОВ „ Колокомунсервіс „
6. Рівень відшкодування витрат на виконання послуг санітарної очистки , доходами від надання послуг за розрахунковими тарифами.
7. Питоме споживання паливно - мастильних матеріалів , ціни на пальне.
8. Показники якості, кількість скарг на неякісне надання послуг , незручності обслуговування в часі та періодичності.
9. Заходи з відстеження результативності акта.
Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання ним чинності.
Відстеження результативності буде здійснюватись раз на рік у формі аналітичної довідки , яка буде оприлюднена в засобах масової інформації.
Відповідно до статті 8 Закону України „ Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності „ ,Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308( із внесеними змінами)
Назва регуляторного акта: рішення „Про корегування тарифів на послуги з захоронення побутових відходів „
Регуляторний орган : виконавчий комітет міської ради.
Розробник документа : ТзОВ „ Колокомунсервіс „
Відповідальна особа : Онищук Михайло Іванович
Контактний телефон : 2-54-34
1. Визначення проблеми
Рішенням № 80 від 27.03.2015р було затверджено тариф на захоронення твердих побутових відходів в розмірі 43,26грн. за 1куб.м ., але в результаті зростання рівня мінімальної заробітної плати з 1218,00 у діючих тарифах до 3200,00 грн. у розрахункових ,тобто у 2,63 рази, ; збільшення ставок екологічного податку з 62613,04 грн у діючих тарифах до 105189,91 грн. у розрахункових ,тобто у 1,68 рази,; збільшення ставок податку на нерухоме майно та орендної плати за землю з 8459,41 грн у діючих тарифах до 14211,81 грн. у розрахункових ,тобто у 1,68 рази, чинний тариф на послуги з захоронення твердих побутових відходів ( ТПВ ) не покриває витрат на їх виконання. За умови цього тарифу витрати перевищують доходи від надання послуг , збитки у розрахунку на рік зростають.
ТзОВ „ Колокомунсервіс „ відчуває нестачу обігових коштів для виплати заробітної плати працівникам та сплати податків у відповідності з чинним законодавством , придбання паливо – мастильних матеріалів , запасних частин та матеріалів для виконання ремонтних робіт .
Резерви скорочення витрат на послуги з захоронення ТПВ вичерпані за двадцятирічний період їх надання : виконання ремонтних робіт власними силами , скорочення адміністративних витрат та ін.
Колектив підприємства працює в напрямку підвищення продуктивності праці спецтехніки по захороненню за рахунок :збільшення обсягів наданих послуг за рахунок обслуговування об’єктів приватних підприємців ( кіоски , магазини та ін.), інших нововведених підприємств , організацій.
Спец автомобілі та спецтехніка ( екскаватор , бульдозер ) по наданню послуг по захороненню ТПВ перебувають в експлуатації більше 20 років. Коефіцієнт зношеності цієї техніки складає близько 90 %.В результаті збитковості послуг , підприємство не має можливості проводити капітальний ремонт та оновлення техніки , як того потребують умови експлуатації.
Враховуючи вищевикладене підприємство поставлено в такі умови , коли існує реальна загроза порушення графіків обслуговування замовників послуг , що може призвести до антисанітарного стану міста ; черги на виконання послуг з захоронення ТПВ , які викликають незадоволення споживачів послуг.
2. Цілі регулювання
Прийняття даного рішення дасть можливість :
- якісно та безперебійно виконувати послуги по захороненню твердих побутових відходів за погодженими графіками .
- забезпечити беззбиткову діяльність підприємства , відповідно до вимог господарського Кодексу України та ст..31 Закону України „ Про житлово – комунальні послуги „ від 24.06.04 р.№ 1875 –ІУ.
3. Альтернативні способи
Альтернативними способами досягнення цілей даного регуляторного акту можуть бути:
1. Забезпечення виконання послуг з захоронення ТПВ без підвищення тарифів та без дотації з бюджету , тобто зберегти існуючі умови. Дана альтернатива є неприйнятною , оскільки ситуація , що склалась на підприємстві і значно погіршилась з підвищенням рівня мінімальної заробітної плати та ставок податків, являється критичною і потребує негайного вирішення .
2. Залишити тариф на рівні діючого та передбачити в міському бюджеті дотацію на відшкодування підприємствам витрат по виконанню послуг. Дане альтернативне рішення вирішує проблему замовників послуг , та порушує права суб’єктів , які фінансуються за рахунок місцевого бюджету.
3. Зменшити витрати в межах діючих тарифів. Дана альтернатива неможлива , так як фактичні витрати значно нижчі нормативних , резерви скорочення витрат вичерпані за двадцятирічний період надання послуг , витрати скоротились до критичного значення , потребують негайного відшкодування , щоб не поставити під загрозу можливість виконання послуг.
4. Відмова від регулювання ( встановлення тарифів ) – неможливо , тому що це питання повинно регулюватись відповідно Закону України „ Про житлово-комунальні послуги „
Прийняття запропонованого рішення забезпечить вирішення проблеми і є єдиним виходом із ситуації ,що склалася .Даний проект відповідає принципам державної регуляторної політики , а саме : доцільності , ефективності , адекватності , збалансованості , передбачуваності , принципу прозорості і врахування громадської думки.
4. Механізм розв’язання проблеми
Даним регуляторним актом забезпечується збалансованість інтересів споживачів послуг та підприємства :
- надходження додаткових коштів дасть можливість ТзОВ „ Колокомунсервіс” здійснювати необхідні експлуатаційні витрати для підтримання в належному технічному стані транспортні засоби та механізми , з метою забезпечення безперебійного та якісного виконання послуг з захоронення ТПВ, стабілізується фінансовий стан підприємства , вирішиться проблема плинності кадрів ;
- суб’єкти господарювання , населення міста отримають комплекс послуг з санітарної очистки за зручними для них графіками обслуговування , якісно та в необхідних обсягах , в результаті покриття витрат на виконання послуг.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Дане рішення передбачає встановлення економічно – обґрунтованих тарифів на послуги:в гривнях за куб. м
Значне підвищення тарифу на послуги обумовлене зростанням рівня мінімальної заробітної плати та ставок податків у порівнянні з розміром у діючих тарифах .
Основним ризиком , який може негативно вплинути на дію цього регуляторного акту, є подальше підвищення цін на паливо - мастильні матеріали , запчастини і вузли до автомобілів, зміна рівня мінімальної заробітної плати , вартості послуг сторонніх організацій, податків, та інших витрат, передбачених законодавчими актами.
Для попередження наслідків буде здійснюватись моніторинг фактичної собівартості послуг з захоронення ТПВ. При необхідності будуть вноситись зміни до регуляторного акту.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття акта.
Дане рішення передбачає встановлення економічно – обґрунтованих тарифів на послуги:в гривнях за куб. м
Значне підвищення тарифу на послуги обумовлене зростанням рівня мінімальної заробітної плати та ставок податків у порівнянні з розміром у діючих тарифах .
Основним ризиком , який може негативно вплинути на дію цього регуляторного акту, є подальше підвищення цін на паливо - мастильні матеріали , запчастини і вузли до автомобілів , зміна рівня мінімальної заробітної плати , вартості послуг сторонніх організацій , податків , та інших витрат , передбачених законодавчими актами.
Для попередження наслідків буде здійснюватись моніторинг фактичної собівартості послуг з захоронення ТПВ. При необхідності будуть вноситись зміни до регуляторного акту.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття акта.
7. Строк дії акта.
Термін дії запропонованого регуляторного акта – постійний , з можливістю внесення до нього змін.
8. Показники результативності регуляторного акта.
В результаті впровадження регуляторного акту будуть досліджуватись та вивчатись наступні показники :
1. Розмір надходжень до державного та місцевого бюджетів.
2. Кількість суб’єктів господарювання , населення міста , на які поширюється дане рішення.
3. Розмір коштів і час , що витрачатимуться суб’єктами господарювання , населенням при виконанні вимог рішення.
4. Рівень поінформованості суб’єктів господарювання , населення міста з основними положеннями акта.
5. Результати фінансово - економічної діяльності ТзОВ „ Колокомунсервіс „
6. Рівень відшкодування витрат на виконання послуг санітарної очистки , доходами від надання послуг за розрахунковими тарифами.
7. Питоме споживання паливно - мастильних матеріалів , ціни на пальне.
8. Показники якості, кількість скарг на неякісне надання послуг , незручності обслуговування в часі та періодичності.
9. Заходи з відстеження результативності акта.
Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання ним чинності.
Відстеження результативності буде здійснюватись раз на рік у формі аналітичної довідки , яка буде оприлюднена в засобах масової інформації.