Як створити ОСББ
ОСББ є однією з найефективніших форм управління будинком та житловою нерухомістю. ОСББ необхідне для того, щоб (згідно із законами та нормативними актами) отримати демократичний механізм колективного прийняття рішень та належного обслуговування будинків. Створюється організаційна структура, яка може вирішувати загальні проблеми проживання мешканців, захищати їх інтереси та права в органах державної місцевої влади, відносини з іншими юридичними особами та виступати позивачем у судах.
Закон України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» визначає ОСББ, як: «Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна».
· Потрібно знати вимоги Закону України «Про об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку» щодо створення об`єднання;
· Закону «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку»;
· Розуміти, які правила діють всередині ОСББ, які функції виконує правління, які – контрольно ревізійна комісія;
· Який порядок прийняття рішень, як впливати на правління та голову правління ОСББ;
· Ви повинні бути готові відповісти на будь-які питання сусідів, головне, - чітко розуміти мету створення ОСББ, знати яку користь це принесе всім співвласникам будинку.
· Важливо запевнити сусідів: попри всі проблеми, ОСББ – це найкращий спосіб захистити своє майно і підвищити рівень комфорту у будинку.
Відповідно до вимог закону «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» необхідно сповістити усіх співвласників будинку про проведення установчих зборів щодо створення ОСББ не пізніше ніж за 14 днів до дати зборів.
Для цього Вам потрібно:
а) Створити ініціативну групу не менше як з трьох власників квартир чи нежитлових приміщень Вашого будинку.
б) Повідомити усіх сусідів про проведення установчих зборів зі створення об‘єднання співвласників багатоквартирного будинку.
в) Вести реєстр співвласників, у якому залишать підписи поінформовані про захід співвласники будинку. З ким не вийшло зв`язатися, необхідно сповіщати поштою рекомендованим листом і шляхом оголошення.
г) Отримати інформацію про усіх співвласників будинку, загальну площу квартири нежитлових приміщень співвласників будинку (власник квартири/ нежитлового приміщення).
Установчі збори – офіційний захід, на якому співвласники голосують за чи проти створення ОСББ.
Для ведення зборів Вам необхідно обрати голову та секретаря зборів
Підготовити необхідний пакет документів:
· Протокол Установчих зборів зі створення ОСББ (у двох примірниках)
· Листки письмового опитування (у двох примірниках) - зразок на вкладці "ШАБЛОНИ ДОКУМЕНТІВ"
· Державна реєстрація ОСББ здійснюється згідно Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» Державна реєстрація ОСББ проводиться в центрі надання адміністративних послуг
· Автоматично про зареєстровану юридичну особу інформація потрапляє у головне управління статистики в Івано-Франківській області та Державну фіскальну службу у м.Коломия.
· Наступними кроками є виготовлення печатки (кутового штампу), внесення ОСББ до Реєстру неприбуткових організацій Державною фіскальною службою, відкриття рахунку в банку.
• Надати копію Статуту ОСББ у відділ економіки та муніципального розвитку міської ради.
• Представити Виписку з Єдиного державного реєстру про реєстрацію ОСББ.
• Надати інформацію про будинок щодо технічних характеристик та юридичного статусу прибудинкової території згідно форми.
• Інформація необхідна нам для подальшого залучення ОСББ в міжнародних проектах, участі у державних та місцевих програмах, ознайомлення із нормативними та законодавчими актами.
• При подальшій діяльності ОСББ Вам необхідно ознайомитися з рекомендованим переліком нормативних актів щодо діяльності ОСББ.
Яким спільним майном володіють усі співвласники багатоквартирних будинків ?
Які можуть бути зроблені ремонті ремонти?
Втрати теплової енергії через будинкові конструкції
Цікаве про ОСББ
Якщо ми не створимо ОСББ, то ЖЕК, влада (міська, державна), будь-хто інший вирішить проблеми нашого будинку, оскільки вони нам винні.
Ніхто і ніколи не буде займатись чужим майном, окрім як на платній основі. У ОСББ та ЖЕКів (ЛКП) абсолютно різні цілі та завдання. Мета ОСББ (неприбуткове об’єднання громадян) – зберегти будинок і будинкові комунікації, метою ЖЕКу (як і будь-якої прибуткової організації) – є максимізація прибутку та мінімізація витрат. Тільки колективний власник (тобто, ОСББ) може змінити ситуацію, самостійно управляючи, або укладаючи договори на часткове управління з тими юридичними або фізичними особами, які запропонують ОСББ вигідніші умови.
Голова правління може виявитися недобросовісною та непорядною людиною в питаннях розподілу коштів членів ОСББ.
По-перше, головою правління ОСББ може бути виключно власник приміщення у Вашому будинку, тобто мешканці самостійно обирають людину, яку знають, яка є їхнім сусідом, до якої завжди можна звернутися з питаннями, а якщо вона не виправдала сподівань, на найближчих загальних зборах ОСББ можна винести питання про її переобрання. По-друге, розподіл коштів у ОСББ контролює ревізійна комісія будинку. По-третє, даний ризик не більший і не менший, ніж у будь-якій іншій установі, що веде фінансову діяльність (банки, ЖЕКи, тощо).
Ми не дамо собі раду, хто буде виконувати всі роботи у будинку, вестиме фінансову діяльність?
Найняти двірника чи прибиральника для будинку – не складно. Додатковою перевагою ОСББ в цьому питанні є те, що роботи у будинку можуть виконувати його мешканці в рахунок експлуатаційних внесків на утримання будинку та прибудинкової території. Електрика та сантехніка ОСББ наймають за договором, роботи приймають за актами виконаних робіт. ДОПОМОГА «АСОЦІАЦІЇ ОСББ».
У ОСББ більша квартплата, ніж у ЖЕКу.
Як показує досвід коломийських ОСББ, внески на утримання будинку та прибудинкової території у будинках ОСББ та у комунальних будинках знаходяться приблизно на одному рівні. ОСББ має свої переваги: діяльність не оподатковується, а розрахунки за роботи здійснюються по акту виконаних робіт, бухгалтер може працювати «за сумісництвом» на декількох будинках ОСББ. Кошторис ОСББ та, відповідно, закладений у ньому розмір експлуатаційних внесків затверджується рішенням загальних зборів. Звісно, ті ОСББ, які прийняли рішення отримувати додаткові елементи комфорту (відео спостереження, цілодобову охорону, паркінг чи послуги консьєржа, тощо) – будуть мати вищу оплату за утримання будинку, ніж будинки, які не отримують таких послуг.
Є ризик, що не всі власники будуть вчасно здійснювати дану оплату.
Експертні опитування підтверджують, що рівень оплати у будинках, де створене ОСББ, перевищує 98% щомісяця. Адже, у будинку, де діє організована громада, великий позитивний вплив на боржників має громадський осуд сусідів, які розуміють, що неплатники уповільнюють процес належного утримання будинку та прибудинкової території.
ОСББ приватизує будинок, а потім продасть мою квартиру.
ОСББ – добровільне об’єднання мешканців будинку, створене для належного утримання будинку та прибудинкової території. Юридична особа ОСББ не набуває права власності на житлові чи нежитлові приміщення у будинку, які є у власності мешканців та не має юридичних підстав ним розпоряджатися. ОСББ (в особі голови правління), розпоряджається лише тими внесками, які щомісячно сплачують співвласники на рахунок об’єднання у вигляді експлуатаційних внесків.