search

Про проведення моніторингу якості надання соціальних послуг в Єдиному центрі надання реабілітаційних та соціальних послуг міста Коломиї.

15.09.2021 о 15:57

       У 2021 році відповідно до Закону України «Про соціальні послуги» від 17.01.2019 року № 2671- VIII та на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 року №449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», рішення виконавчого комітету Коломийської міської ради від 25.02.2021 року № 47 було організовано та проведено оцінку якості надання соціальних послуг, які надаються Єдиним центром надання реабілітаційних та соціальних послуг міста Коломиї (далі - ЄЦНРСП) особам, які перебувають на обслуговуванні.

         Єдиним центром надання реабілітаційних та соціальних послуг міста Коломиї протягом 2020 року надано 2062 наступні соціальні послуги:

- догляд вдома;

- денний догляд;

- соціальний супровід сімей, в яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування;

- соціальна адаптація;

- соціальна реабілітація;

- відшкодування вартості послуги надання притулку;

- консультування;

- представництво інтересів;

- натуральна допомога.

         Відповідно до плану роботи по проведенню зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг здійснено аналіз анкетування, проведеного  під час внутрішнього оцінювання з метою відгуків щодо організації та надання соціальних послуг. Опитування отримувачів послуг організовано з метою визначення  відповідності наданої соціальної послуги, державному стандарту та потреби отримувачів, отримання об’єктивної інформації, необхідної для оцінки та поліпшення якості надання соціальних послуг, вивчення реального стану соціального обслуговування Єдиним центром надання реабілітаційних та соціальних послуг міста Коломиї. В анкетуванні та опитуванні взяли участь 99 отримувачів соціальних послуг. Результати опитування зазначені в анкетах, розробленими ЄЦНРСП.

       З метою вивчення зворотної думки отримувачів соціальних послуг в ЄЦНРСП проводиться систематичний моніторинг, що включає проведення опитування отримувачів соціальних послуг, аналіз відгуків на надання соціальної послуги вдома. Відгуки отримувачів соціальної послуги фіксуються в актах перевірок, опитувальниках, актах спостережень.

         Було вибірково проведено перевірку аналізу опитування. Відбулося спостереження за роботою працівників. Проводились бесіди з соціальними працівниками, перевірено журнал для реєстрації звернень та скарг. Згідно проведеного опитування, в т.ч. і телефонного, 96 % опитаних підопічних задоволені рівнем надання соціальних послуг, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, позитивними змінами у стані отримувачів соціальних послуг у процесі надання порівняно з періодом, коли соціальні послуги не надавались.

       Під час проведення моніторингу якості соціальних послуг було встановлено, що соціальні робітники відвідують своїх підопічних 2-3-5 разів на тиждень та надають послуги відповідно до укладених договорів, індивідуальних планів та затверджених графіків роботи. Було проведено анкетування 27 соціальних робітників.

         Керівництвом здійснюється постійний контроль за діяльністю соціальних робітників, результати перевірок аналізуються на виробничих нарадах соціальних робітників. Ведеться сторінка в соціальній мережі Фейсбук, де постійно висвітлюється інформація щодо діяльності установи.

       Проблемні питання отримувачів соціальної послуги догляду вдома розглядаються у встановлені законодавством терміни. Було проведено вибіркову перевірку особових справ громадян, які знаходяться на обслуговуванні у відділі соціальної допомоги вдома. Справи ведуться з дотриманням вимог Державного стандарту догляду вдома, який затверджено наказом Міністерства соціальної політики України від 13.11.2013 р. № 760.

       Основним завданням ЄЦНРСП є постійна робота по виявленню громадян похилого віку, осіб з інвалідністю, хворих (з числа осіб працездатного віку на період встановлення їм групи інвалідності, але не більше чотири місяці), громадян, які перебувають у складній життєвій ситуації, які нездатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги та надання різних видів соціальних послуг.

         При проведенні моніторингу оцінки якості надання соціальних послуг застосовувалися наступні показники: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувача соціальної послуги, професійність.