search

Про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

16.10.2024 о 14:56

Проєкт детального плану території в селі Шепарівці по вул. Лесі Українки

(в межах земельної ділянки з кадастровим номером 2623288701:01:001:0101)

Коломийської міської територіальної громади Коломийського району, Івано-Франківської області.

 

1. Замовник СЕО:

Коломийська міська рада

Юридична адреса: 78203, просп. Михайла Грушевського, 1, м. Коломия, Коломийського району, Івано-Франківської області.

ЄДРПОУ: 04054334

Виконавиць СЕО

ПП «ГеоУкрПроект»

Юридична адреса : м. Калуш, бульвар Незалежності, буд. 6, кв. 8.

2.Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування:

Детальний план території є видом містобудівної документації на місцевому рівні, що розробляється відповідно до статті 19 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”. Детальний план території деталізує положення генерального плану населеного пункту або комплексного плану та визначає планувальну організацію і розвиток частини території населеного пункту або території за його межами без зміни функціонального призначення цієї території. Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 1 вересня 2021р. №926. Метою даного проєкту детального плану території в с. Шепарівці по вул. Лесі Українки є визначення містобудівних умов та обмежень для будівництва базової станції стільникового зв’язку. ДПТ  підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Проєкт детального плану території в с. Шепарівці по вул. Лесі Українки (в межах земельної ділянки з кадастровим номером 2623288701:01:001:0101), площею 0,0404га, Коломийського району, Івано-Франківської області для будівництва базової станції стільникового зв’язку є документацією з просторового планування на місцевому рівні. Документація розробляється відповідно до рішення Коломийської міської ради від 20.06.2023р. № 2820-45/2023 «Про надання дозволу на розроблення містобудівної документації « Детальний план території в селі Шепарівці по вул. Лесі Українки (в межах земельної ділянки з кадастровим номером 2623288701:01:001:0101) Коломийської міської територіальної громади, Коломийського району, Івано-Франківської області».

При розробці проєкту детального плану території в селі Шепарівці по вул. Лесі Українки, проєктна документація, інформація земельного кадастру.

3. Опис запропонованої території розміщення об’єкту планованої діяльності:

В межах опрацьованої території передбачається розміщення базової станції стільникового зв’язку.

Проєктом передбачається розміщення базової станції стільникового зв’язку, код 13.03 - Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв'язку..

Земельна ділянка площею 0,0404га розташована по вул. Лесі Українки в с. Шепарівці, Коломийського району, Івано-Франківської області та знаходиться в приватній власності.

Затверджений проєкт буде являтися основним документом, шо визначає подальший розвиток території.

Відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (ст. 2), містобудівна документація підлягає стратегічній екологічній оцінці в порядку, встановленому Законом України "Про стратегічну екологічну оцінку". Розділ "Охорона навколишнього природного середовища" у складі проєкту містобудівної документації одночасно є Звітом про стратегічну екологічну оцінку , який повинен відповідати  вимогам Закону (стаття 11).

4.Ймовірні наслідки:

А) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Розміщення об’єктів, передбачених проєктом детального плану території, не нанесе шкідливого впливу на стан водного середовища, земельних та лісових ресурсів, рослинного і тваринного світу, заповідних територій.

Вплив на атмосферне повітря передбачається від автотранспорту.

На опрацьованій території пропонується роздільне збирання твердих побутових відходів з подальшим вивезенням до місць видалення та переробки.

Розміщення об’єкту, передбаченого проєктом, не погіршать радіаційного та акустичного стану.

Б)для територій з природоохоронним статусом

Наслідки не очікуються у зв’язку з відсутністю об’єктів з природоохоронним статусом в межах розробки детального плану територій.

В)транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Зважаючи на географічне положення с. Шепарівці транскордонні наслідки реалізації проєктних рішень детального плану території  для довкілля, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.

5.Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо детальний план території  не буде затверджено:

Аналітичне дослідження основних соціально-економічних і демографічних тенденцій у ретроспективі останніх років та, відповідно, моделювання соціально-економічного ландшафту (взаємонакладання стійких у часі чинників впливу) дали можливість сформувати такі сценарії розвитку:

1. Інерційний (песимістичний) сценарій розвитку. У разі незатвердження документа державного планування, а саме детального плану території, та відмови від реалізації будівництва, призведе до неможливості подальшого економічного розвитку населеного пункту. Цей сценарій може розумітися, як продовження поточних (найчастіше несприятливих) тенденцій щодо стану довкілля.

За даним варіантом подальший стабільний розвиток населеного пункту є очевидно проблематичним, і ця альтернатива веде до погіршення екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів, хаотичної забудови та вуличної мережі, погіршення ситуації в цілому.

2. Сценарій раціонального розвитку. Зважаючи на державну політику в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єктів доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні екоенергозберігаючі технології та матеріали, зокрема огороджуючі конструкції з мінімальним коефіцієнтом теплопровідності, сучасні альтернативні джерела енергії, інженерне обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії, тощо.

Вибір проведено з урахуванням техніко-економічних міркувань та з урахуванням найбільш економного використання земель, а також соціально-економічного розвитку району.

Також розглянуто альтернативні варіанти щодо технічного та технологічного забезпечення об’єкту будівництва та територіального розміщення об’єкту планової діяльності.

6.Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки:

Основною метою здійснення стратегічної екологічної оцінки є визначення доцільності і прийнятності планованої діяльності та обґрунтування економічних, технічних, організаційних, державно – правових  та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища, а також оцінити вплив на навколишнє середовище, дати прогноз впливу на оточуюче середовище, виходячи із особливостей планованої діяльності та урахуванням природних, техногенних, соціальних  умов.

   Виконання стратегічної екологічної оцінки здійснюється шляхом застосування підходів і методів, які засновані на оцінці впливу. Такі дослідження передбачають:

- характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, на території, яку охоплює проєкт;

- оцінити величину і значимість впливів і ризиків;

- розробити заходи, спрямовані на запобігання та мінімізацію негативних впливів і посилення позитивних впливів.  

  Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:  доповіді про стан довкілля,  статистичну інформацію, дані моніторингу стану довкілля (інженерно-геологічні вишукування, дані багаторічних спостережень за кліматом і мікрокліматом району, актуальні данні стосовно фонового забруднення атмосферного повітря тощо), оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля.

7.Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування:

Для забезпечення нормативного стану навколишнього середовища та обмеження негативного впливу на довкілля передбачено комплекс заходів:

- Заходи щодо охорони атмосферного повітря;

- Заходи з охорони і раціонального використання водних ресурсів;

- Заходи щодо запобігання або зменшення утворення відходів та екологічно безпечного поводження з ними;

- Заходи з охорони і раціонального використання земель.

Окрім того, оцінити обмеження будівництва об’єкту за умовами навколишнього природного, соціального, техногенного середовища та обсяг інженерної підготовки території, необхідний для дотримання умов безпеки навколишнього середовища.

Місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни, які володіють об’єктивною інформацією про виникнення або загрозу виникнення небезпеки для навколишнього природного середовища, повинні негайно інформувати Державні органи України, до повноважень, яких належить проведення заходів державного напрямку (контролю) в галузі екологічної безпеки.

8.Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку:

Відповідно до статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». у складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проєктів містобудівної документації є розділ «Охорона навколишнього природного середовища».

Відповідно до вимог Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» звіт про стратегічну екологічну оцінку складається до затвердження документа державного планування та містить з урахуванням змісту і рівня деталізації документа державного планування, сучасних знань і методів оцінювання таку інформацію:

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозовані зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

9.Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання:

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту документа державного планування подаються до Коломийської міської ради за адресою: 78203, просп. Михайла Грушевського, 1, м. Коломия, Коломийського району, Івано-Франківської області.

 

Строк подання зауважень і пропозицій становить 10 днів з моменту оприлюднення заяви. (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку