У Коломийській міській раді започаткували щомісячні брифінги міського голови
22.09.2017 о 10:33
Напередодні формування бюджету Коломиї на 2018 рік журналісти та громадські діячі мали змогу поспілкуватися із міським головою Ігорем Слюзаром про фінансові справи на брифінгу «Поговоримо про гроші».
На початку зустрічі модератор начальник відділу інформаційної політики Наталка Сандецька окреслила потребу в такому діловому спілкуванні:
-На запитання щодо ключових моментів витрат і доходів міста, - зазначила Наталка Сандецька, - представники місцевих ЗМІ часто не можуть знайти відповідей та зізнаються, що тема бюджету й досі залишається досить складною для розуміння журналістів, що вже говорити про пересічних мешканців міста.
Ми сплачуємо податки при отриманні зарплатні, коли купуємо щось у магазині, податок вираховують при оренді чи купівлі житла й землі, підприємці платять у бюджет відсоток від своїх доходів, існує ще чимало таких платежів. Однак часто не знаємо, яка частина цих грошей пішла до державного бюджету, яка до місцевого. І навіть за умов, коли на офіційному веб-сайті Коломиї систематично розміщують і оновлюють інформацію про видатки і надходження до міського бюджету, коли з’явилися відкриті дані, а система закупівель і тендерів стала доступнішою, все одно складно розібратися у тонкощах бюджетотворення.
Тож міський голова розпочав брифінг із доволі тривалої розповіді про наповнення бюджету і систему податків, особливості місцевих податків Коломиї, прогнози на наступний рік та найбільші витрати 2017-го року.
Присутні на брифінгу журналісти Євген Гапич і Михайло Рогів («Вільне. ІНФО»), Ольга Баранецька (спецпроект «Народний контроль» в Івано-Франківську), Надія Ніплюхіна (ТРК НТК), Олена Гелетюк (ТРК «РАІ»), Ярослав Гнатюк, громадський активіст, експерт з місцевого самоврядування, цікавилися перспективою створення Коломийського ОТГ, перевагами та недоліками такого об’єднання для бюджету міста й навколишніх сіл. За словами Ігоря Слюзара, до такого об’єднання уже готова частина сусідніх із Коломиєю сіл, і, за умови схвалення деяких змін до законодавства, це буде вигідне рішення для усіх сторін.
Дискутували й про те, чи вплине на ціну за водопостачання кредит КП «Коломияводоканал» від Світового банку на заміну 30 км водогону. Міський голова розповів, що усі фракції міської ради погодилися, що 50% виплати кредитних зобов’язань водоканал платить із власних зароблених коштів, а ще 50% дофінансовують із бюджету, таким чином це не вплине на ціну за воду для коломиян.
Обговорили також потребу створення наглядових рад при комунальних підприємцях, інвестиції від німецького заводу ЛЕОНІ, вигоди співпраці із компанією ШВАЙГОФЕР та перспективу заходу високотехнологічних іноземних підприємств у Коломию.
Євген Гапич підняв питання витрат на освіту та можливість скорочення техпрацівників для економії коштів (на сьогодні 40% працівників у школах – непедагогічні кадри).
Журналісти пропонували до щотижневе оновлення інформації про виконаннябюджету та спрямування видатків міського оприлюднювати інформацію і про кількість уже профінансованих проектів у зручних для обробки форматах.
Також наголошували на потребі розміщення на сайті даних про доходи комунальних підприємств від власної діяльності, хоч законодавство й не зобов’язує оприлюднювати таку інформацію.
Також медійники звернулися до міського голови із пропозицією подавати бюджет на наступний рік у більш легкому для розуміння вигляді: представити основні статті у діаграмах і графіках. А щоб врахувати якомога більше пропозицій, присутнім запропонували заповнити анкети з опитуванням побажань щодо оприлюднення даних про бюджет.
Голова Коломиї Ігор Слюзар пристав на усі пропозиції журналістів, а також запропонував зробити зустрічі традиційним, щоб у атмосфері живого спілкування ділитися новинами з мерії. Відтак наприкінці кожного місяця у міській ратуші відбуватимуться брифінги міського голови.
На початку зустрічі модератор начальник відділу інформаційної політики Наталка Сандецька окреслила потребу в такому діловому спілкуванні:
-На запитання щодо ключових моментів витрат і доходів міста, - зазначила Наталка Сандецька, - представники місцевих ЗМІ часто не можуть знайти відповідей та зізнаються, що тема бюджету й досі залишається досить складною для розуміння журналістів, що вже говорити про пересічних мешканців міста.
Ми сплачуємо податки при отриманні зарплатні, коли купуємо щось у магазині, податок вираховують при оренді чи купівлі житла й землі, підприємці платять у бюджет відсоток від своїх доходів, існує ще чимало таких платежів. Однак часто не знаємо, яка частина цих грошей пішла до державного бюджету, яка до місцевого. І навіть за умов, коли на офіційному веб-сайті Коломиї систематично розміщують і оновлюють інформацію про видатки і надходження до міського бюджету, коли з’явилися відкриті дані, а система закупівель і тендерів стала доступнішою, все одно складно розібратися у тонкощах бюджетотворення.
Тож міський голова розпочав брифінг із доволі тривалої розповіді про наповнення бюджету і систему податків, особливості місцевих податків Коломиї, прогнози на наступний рік та найбільші витрати 2017-го року.
Присутні на брифінгу журналісти Євген Гапич і Михайло Рогів («Вільне. ІНФО»), Ольга Баранецька (спецпроект «Народний контроль» в Івано-Франківську), Надія Ніплюхіна (ТРК НТК), Олена Гелетюк (ТРК «РАІ»), Ярослав Гнатюк, громадський активіст, експерт з місцевого самоврядування, цікавилися перспективою створення Коломийського ОТГ, перевагами та недоліками такого об’єднання для бюджету міста й навколишніх сіл. За словами Ігоря Слюзара, до такого об’єднання уже готова частина сусідніх із Коломиєю сіл, і, за умови схвалення деяких змін до законодавства, це буде вигідне рішення для усіх сторін.
Дискутували й про те, чи вплине на ціну за водопостачання кредит КП «Коломияводоканал» від Світового банку на заміну 30 км водогону. Міський голова розповів, що усі фракції міської ради погодилися, що 50% виплати кредитних зобов’язань водоканал платить із власних зароблених коштів, а ще 50% дофінансовують із бюджету, таким чином це не вплине на ціну за воду для коломиян.
Обговорили також потребу створення наглядових рад при комунальних підприємцях, інвестиції від німецького заводу ЛЕОНІ, вигоди співпраці із компанією ШВАЙГОФЕР та перспективу заходу високотехнологічних іноземних підприємств у Коломию.
Євген Гапич підняв питання витрат на освіту та можливість скорочення техпрацівників для економії коштів (на сьогодні 40% працівників у школах – непедагогічні кадри).
Журналісти пропонували до щотижневе оновлення інформації про виконаннябюджету та спрямування видатків міського оприлюднювати інформацію і про кількість уже профінансованих проектів у зручних для обробки форматах.
Також наголошували на потребі розміщення на сайті даних про доходи комунальних підприємств від власної діяльності, хоч законодавство й не зобов’язує оприлюднювати таку інформацію.
Також медійники звернулися до міського голови із пропозицією подавати бюджет на наступний рік у більш легкому для розуміння вигляді: представити основні статті у діаграмах і графіках. А щоб врахувати якомога більше пропозицій, присутнім запропонували заповнити анкети з опитуванням побажань щодо оприлюднення даних про бюджет.
Голова Коломиї Ігор Слюзар пристав на усі пропозиції журналістів, а також запропонував зробити зустрічі традиційним, щоб у атмосфері живого спілкування ділитися новинами з мерії. Відтак наприкінці кожного місяця у міській ратуші відбуватимуться брифінги міського голови.