Яка медична допомога надається внутрішньо переміщеній особі при інфаркті
Безоплатна медична допомога при інфаркті міокарда надається у 78 лікарнях країни за договором із НСЗУ в межах пакету "Медична допомога при гострому інфаркті міокарда". Незалежно від місця реєстрації чи статусу, пацієнт може розраховувати на всі необхідні діагностичні обстеження та лікування.
Інфаркт міокарда — це небезпечний для життя патологічний стан, який розвивається через гостре порушення коронарного кровообігу.
Серед факторів, що підвищують ризики розвитку інфаркту міокарда — хвороби серцево-судинної системи, цукровий діабет, схильність до тромбозу, високий рівень холестерину в крові, атеросклероз, ожиріння, гіпертонія, шкідливі звички та малорухливий спосіб життя.
Як розпізнати симптоми інфаркту:
- різкий біль, печіння в грудях;
- нерівномірне серцебиття;
- відчуття здавлювання за грудиною;
- поширення болю на нижню щелепу, шию, плечі, руки;
- задишка;
- нудота;
- запаморочення;
- сильна слабкість;
- холодний піт.
Людина з підозрою на інфаркт потребує термінової медичної допомоги. Несвоєчасне отримання медичної допомоги викликає незворотні зміни в серцевому м'язі та може спричинити зупинку серця.
Якщо у людини є ознаки інфаркту, то першочергово необхідно зателефонувати 103, описавши оператору симптоми. У такому випадку бригада екстреної медичної допомоги одразу доставить постраждалого з підозрою на інфаркт у найближчий медзаклад, що має договір з НСЗУ на лікування інфаркту. Наголошується, що під час надання екстреної медичної допомоги місце реєстрації та проживання значення не мають. Пацієнт з підозрою на інфаркт отримує всю необхідну екстрену діагностику безоплатно, а в разі підтвердження діагнозу — повний спектр медичної допомоги. Своєчасна медична допомога та дотримання маршруту пацієнта з інфарктом підвищують шанси на повноцінне одужання.
Медична допомога при інфаркті є безоплатною за Програмою медичних гарантій. Тому вимагання у внутрішньо переміщеної особи, що екстрено потрапила до лікарні, електронного направлення, оплати благодійних внесків чи окремих обстежень — неправомірне.
Безоплатні послуги з лікування гострого інфаркту міокарда, які отримує пацієнт:
- Первинний огляд, оцінка загального стану та життєво важливих функцій.
- Екстрене визначення основних біохімічних показників і специфічних кардіологічних тестів крові для підтвердження пошкодження міокарда, диференціальної діагностики та динамічного спостереження.
- Проведення лабораторних досліджень у цілодобовому режимі в закладі, зокрема: клінічний аналіз крові, біохімічний аналіз крові, коагуляційний гемостаз, глюкоза, кількісне визначення маркерів ушкодження міокарда та ін.
- Проведення інструментальних досліджень у цілодобовому режимі, зокрема: ангіографічне дослідження коронарних судин, електрокардіографія, ехокардіографія, рентген грудної клітки тощо.
- Проведення екстрених катетеризацій коронарних артерій серця та відновлення максимально можливого кровотоку.
- Знеболення та анестезіологічне забезпечення на всіх етапах діагностики та лікування.
- Проведення термінових консультацій лікарями інших спеціальностей.
- Забезпечення лікарськими засобами, зокрема рентгенконтрастними засобами та медичними виробами для коронарографії, ангіопластики та стентування, а також лікарськими засобами, визначеними Національним переліком основних лікарських засобів, необхідними медичними виробами та витратними матеріалами.
- Надання послуг з реабілітації в гострому реабілітаційному періоді.
- Харчування в умовах стаціонару.
Як переконатися, що пацієнта доставили в лікарню, де лікують інфаркт міокарда:
- Зателефонувати до контакт-центру НСЗУ 16-77, де підкажуть, які медичні заклади, що мають договір з НСЗУ на лікування інфаркту, знаходяться поруч.
- На сайті НСЗУ за допомогою аналітичної панелі/дашборду "Укладені договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій". Оберіть зліва у полі фільтрів область, населений пункт та "Групу послуг" — 6 "Медична допомога при гострому інфаркті міокарда". Карта покаже найближчі лікарні, які діагностують і лікують інфаркт. Перейти до дашборду можна за посиланням: https://cutt.ly/SevDHJe.
Як поскаржитись у випадках неправомірного вимагання коштів:
Якщо внутрішньо переміщеній особі пропонували придбати ліки власним коштом, оплатити послуги, які покриває Програма медичних гарантій, або здійснити благодійний внесок — це є порушенням прав пацієнта та умов договору НСЗУ з медичним закладом. У такому випадку пацієнту або особі, яка його супроводжує, потрібно подати звернення щодо порушення:
- Зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77.
- Оформити звернення через електронну форму на сайті НСЗУ: оберіть в меню зверху розділ "Громадянам", далі — "Зворотній зв'язок". Тут ви можете залишати свої запитання, зауваження, пропозиції, заяви та скарги. Або перейти за посиланням: https://cutt.ly/5eb9XKb.