Якість і тарифи на воду обговорювали на брифінгу Ігоря Слюзара
01.02.2018 о 17:24
Запитання про воду, її якість, тарифи на водопостачання і водовідведення увсе частіше з’являються у соцмережах. Це й стало темою чергового брифінгу міського голови Ігоря Слюзара.
Найголовніше, чого чекають споживачі від водоканалу, - це доброякісних послуг. Однак без капіталовкладень жодне підприємство не працюватиме ефективно. Саме тому, як пояснив міський голова, для Коломиї такий важливий був другий транш кредиту Світового банку. Зараз у тарифі на воду частка з відшкодування процентів з кредиту становить біля 1 грн. Тіло кредиту сплачується із бюджету міста.
За кошти кредиту заплановано багато робіт із модернізації водогону, завдяки чому вдасться зменшити втрати води на 8%. Ті фото рудої води з-під крана – якраз результат потрапляння у воду окалини із старих труб під час проривів. Цього року водоканал це виправить. Встановить доочистку води, а відновлення резервуарів дасть змогу зекономити на електроенергії. Як планувалося, водоканал у цьому році замінить майже 30 км водогону на 37 вулицях і вода стане чистішою, а втрати – меншими.
На запитання, чому водоканал встановлює загальнобудинкові лічильники на воду за кошти підприємства, Ігор Слюзар пояснив, що такою була вимога Світового банку. Ці роботи передбачені в проекті, завдяки лічильникам можна буде виявляти крадіжки води. Він також зауважив, що встановлюються високоточні прилади обліку, які не піддаються маніпуляціям із магнітом.
Питання про низький тиск води у багатоповерхівках, яке нещодавно порушували на виконкомі, поставили журналісти й під час сьогоднішньої зустрічі. Чому це відбувається і як споживачам захиститися? Не потрібні дороговартісні додаткові помпи. Здебільшого така проблема виникає через застарілі внутрішньобудинкові мереді (т. зв. «стояки»). Там, де поміняли на нові, тиск води відновився.
Журналісти цікавилися також, чи є випадки виявлення незаконної врізки у мережу і який штраф за таке порушення та як у Коломиї борються із неплатниками. Як розповів міський голова, справді, часто недобросовісні коломияни самовільно приєднуються до водогону та користуються водою безкоштовно. Проте це відбувається не так часто, і працівники водоканалу за допомогою спеціальних приладів виявляють такі порушення. Щодо міфів про незаконну врізку станцій автомийок, то на них інспектори звертають увагу в першу чергу.